top of page

Arbeidsmarketing

Op het moment is het vinden van geschikt personeel in de kinderopvang best een uitdaging. Maar gelukkig kun je daar wél veel aan doen. Op deze pagina lees je tips van marketeer Kim Lanjouw. De tips kun je gebruiken om meer Pedagogisch Medewerkers aan te spreken én degenen die goed bij jullie team zouden passen aan te trekken.

 

Méér geschikt personeel

Eigenlijk hebben we hier te maken met 2 vragen:

  • Je wilt graag méér mensen aanspreken zodat je meer te kiezen hebt.

  • Je wilt ook graag ervoor zorgen dat de mensen die reageren ook echt voor jullie kiezen en goed bij jullie passen.

 

Dit laatste doe je door jezelf heel duidelijk als werkgever neer te zetten. Wie zijn jullie als werkgever? Wat hebben jullie Pedagogisch Medewerkers te bieden? Waarom moeten ze bij jullie komen werken? Een hele goede manier om dit te doen is door een echte pagina te maken op jullie website of nog beter een eigen werkenbij website. Hoe groter je het neerzet, hoe meer je uitstraalt hoe professioneel jullie als werkgever zijn en hoe serieus jullie de behoeften van jullie teamleden nemen. 

keurmerk-mevrouw.png

Meer mogelijkheden om je te onderscheiden

Je kunt nadenken over waar jullie je dan in onderscheiden. Is dat bijvoorbeeld het hechte en gezellige team, opleidingsbudget, type kinderopvang (bijvoorbeeld veel buiten zijn) en ruimte voor eigen invulling? Verplaats je hierbij ook vooral in jullie personeel. Vraag eens aan het huidige team waarom ze voor jullie werken en wat ze het allerfijnst vinden. Zo haal je je kwaliteiten naar boven.

 

Ok en dan heb je die extra website pagina gemaakt, wat dan?

Een duidelijke en aantrekkelijke vacature

Een goede vacature voldoet aan de eisen van het platform waar het op komt te staan én is tegelijkertijd aantrekkelijk en onderscheidend. Zorg dat je uitzoekt welke onderdelen er standaard in een vacature moeten komen te staan zoals een functietitel, aantal uren, salarisinschatting, foto’s en een logo. En denk daarnaast over een pakkende titel waarin je direct jullie organisatie naar voren brengt. 

 

Kijk maar eens wat een titel voor een verschil kan maken in jouw aandacht trekken:

 

Vacature Pedagogisch Medewerker Amsterdam

 

Of

 

Groen en gezellig kinderdagverblijf in Amsterdam Noord zoekt bevlogen nieuwe teamleden!

 

Een titel is belangrijk want in het zoekproces is dat het eerste wat een sollicitante bekijkt. Val je op? Dan is de kans dat ze de vacature opent en leest een heel stuk groter.

 

Vacature uitsturen

Als je je vacature klaar hebt, kun je hem vervolgens verspreiden zodat hij zoveel mogelijk gevonden wordt. Hoe?

  • Google Adwords campagne op zoekwoorden Pedagogisch medewerker

  • Facebook campagne

  • Verschillende vacaturebanken zoals Indeed, To be Kinderopvang

  • Laat je huidige personeel mee werven. Bijvoorbeeld: laat ze het bericht delen op facebook en geef ze een leuk tijdschrift abonnement als cadeau.

  • Doe leuke acties bij bijvoorbeeld de examenuitreiking van de net afgestudeerde lichting Pedagogisch Medewerkers. Zo val je op en heb je direct contact!

 

Mocht je het nou fijn vinden om eens jullie ideeën of juist uitdagingen met een Marketing specialist te bespreken, dan kun je nu een gratis Marketing advies gesprek met Kim inplannen. Zij zal je handvatten geven en laten zien waar je het beste kunt starten.

kennissessies.png

Ja, ik wil graag een gratis Marketing advies gesprek met Kim

bottom of page