E-mailmarketing voor kinderopvangorganisaties
E-mailmarketing is een zeer krachtig middel om klanten mee op de hoogte te houden, 'top of mind' te blijven en upsells aan de man te brengen. Het voordeel van e-mailmarketing is dat het 'push' is, u kunt mensen bereiken die misschien niet actief op zoek zijn naar u, in tegenstelling tot 'pull'-marketing wanneer mensen al ergens naar op zoek zijn, zoals bij Adwords-advertenties en SEO.
E-mailmarketing focust zich vaak op het verbeteren van de bestaande relatie met klanten.
Een aantal mogelijke manieren om e-mailmarketing in te zetten zijn:
-
Houd klanten op de hoogte van de ontwikkelingen in uw bedrijf. Is er een nieuwe medewerker in dienst getreden? Introduceer hem of haar in een persoonlijk artikel in de nieuwsbrief.
-
Zijn er ontwikkelingen in de vergoedingen voor kinderopvang vanuit de overheid? Schrijf er een blog over en deel dit met uw klanten zodat ze weten waar ze van op aan kunnen.
-
Laat de pedagogisch medewerkers aan het woord. Wat zijn leuke activiteiten die ze met de kinderen doen? Vertel daarover!
Graag kijken wij samen met u naar hoe e-mailmarketing toegepast kan worden om meer uit uw bestaande klanten te halen of om pro-actief nieuwe klanten te werven.