IMKK Kenniscentrum

Ons kenniscentrum is de plek waar wij informatie over marketing en klantgerichtheid voor u verzamelen. U vindt hier artikelen en onderzoeken van ons, maar ook links naar artikelen van anderen die wij u niet willen onthouden.


 

Whitepapers & artikelen IMKK.nl

Artikelen, whitepapers en onderzoeksrapporten om u te helpen het maximale uit uw marketinginspanningen te halen. We zijn momenteel druk bezig met de ontwikkeling van deze informatie. Wilt u onze artikelen en whitepapers automatisch ontvangen? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief. 

Whitepapers 

Aankoopproces kinderopvang in beeld:
Het kiezen voor een kinderopvangorganisatie is een lang traject. Dit biedt u tal van kansen om een potentiële klant voor uw organisatie te winnen. Er zijn echter ook veel momenten waarop u een potentiële klant kunt verliezen. In deze reeks whitepapers doorlopen we het aankoopproces. We kijken welke factoren dit proces beïnvloeden, daarnaast geven we tips hoe u hierop kunt inspelen. 

 

 

Fase 1: Kinderopvang Ja/Nee? Wat kunt u doen om ouders te beïnvloeden

Deze fase begint als ouders weten dat ze zwanger zijn. Kinderopvang heeft op dit moment nog geen hoge prioriteit. Toch begint voor u nu een belangrijke fase. Er komt binnen een paar maanden een moment, waarop aanstaande ouders zich (bewust of onbewust) gaan buigen over de vraag 'knderopvang ja/nee?”' Aan u om er alles aan te doen om te zorgen dat ouders positief antwoorden op deze vraag. 
Welke factoren hebben hier invloed op? En wat kunt u doen om deze kans te vergroten? U leest het in deze whitepaper.

 


Fase 2: Zorg dat u wordt meegenomen in de vergelijking van kinderdagverblijven

 

Er zijn in Nederland meer dan 6.400 kinderdagverblijven. Alleen in Amsterdam zijn er al meer dan 200 kinderdagverblijven. Maar zelfs in een middelgrote plaats als Heerlen is er de keuze uit ruim 20 kinderdagverblijven. Dit betekent dat veel oriënterende ouders behoorlijk wat opties hebben.

 

Wat zorgt er voor dat het ene kinderdagverblijf wel in de eerste selectie wordt meegenomen, terwijl ouders van een ander kinderdagverblijf niet eens van het bestaan af weten? In deze whitepaper kijken we hoe ouders hun eerste selectie maken en wat u kunt doen om hierin meegenomen te worden. 

 

 

 

Een effectieve marketing strategie

 

​Aan het roer staan van een organisatie betekent veelal met de toekomst bezig zijn. Je wilt namelijk niet alleen op dit moment een gezond bedrijf met allemaal tevreden kinderen en ouders maar ook over een jaar en de jaren die daarop volgen.

 

Hiervoor heb je een goede marketingstrategie nodig. Maar hoe maak je deze? In deze handleiding lees je welke belangrijke stappen je kunt nemen.

Sneak preview te verschijnen artikelen:

Aanmelden nieuwsbrief

Ook interessant voor u


Er zijn online diverse interessante artikelen over marketing in het algemeen en over marketing in de kinderopvang te vinden. Op deze plek delen wij deze informatie graag met u.

 

We beginnen met 2 boeken die iedere marketeer in onze ogen gelezen moet hebben. 

Don't make me think

Steve Krug

Dit boek is alweer een hele tijd uit, maar blijft wat ons betreft het beste boek op de markt als het gaat om klantgerichte websites maken. Veel voorbeelden die vanzelfsprekend lijken, maar toch vaak moeilijker gemaakt worden dan noodzakelijk. Een must read voor eenieder die verantwoordelijk is voor de website van een kinderopvangorganisatie. Bekijk uw site met het boek ernaast en er wordt u een goede spiegel voorgehouden.
Meer informatie / bestellen

Verleiden op Internet

Aartjan van Erkel

Heerlijk praktisch en handzaam boek dat u helpt klanten online te beïnvloeden. Het boek is onderverdeeld in 4 delen. De homepage, de dieperliggende productpagina’s, het tekstuele deel en de formulieren. Het boek is een grote verzameling van handige tips en screenshots van bedrijven die het wel , maar ook bedrijven die het niet goed doen. 
Meer informatie / bestellen

Weblogs gericht op kinderopvang Daarnaast zijn er ook binnen de kinderopvang diverse mensen van wie wij de artikelen die zij schrijven, waarderen. 

 

  • Melanie Schaap
    Artikelen waar de passie en visie vanaf spat. Lees met veel plezier haar blogs over het werven van klanten door kinderopvangorganisaties. 

    Blog Melanie Schaap 
     

  • Nanne van Doorn
    Haar eigen site oogt een beetje rommelig, maar toch geeft ze veel leuke en goede tips over de werving van klanten in de kinderopvang. 
    Blog Nanne van Doorn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Management kinderopvang
In dit lijstje mag het vakblad over bedrijfsvoering in de kinderopvang niet ontbreken. Het lijfblad voor iedereen die verantwoordelijk is voor marketing in de kinderopvang. Zowel Melanie Schaap als Nanne van Doorn schrijven goede artikelen voor dit blad. En wij gaan dit ook doen! Naast het vakblad is ook de nieuwsbrief & de website www.kinderopvangtotaal.nl een absolute aanrader.

 


 

Vormgeving van het hoogste niveau

Audrey Vleugels heeft voor ons alle prachtige visuals heeft gemaakt. Wij zijn onder de indruk van haar kwaliteiten. Maar ze kan nog zo veel meer. Ze is een topper in het ontwerpen van websites, logo's, brochures, infographics etc. 

www.audreyvleugels.nl

 

 

Speel optimaal
in op de kansen die het

aankoopproces in de kinderopvang biedt

Instituut Marketing &
Klantgerichtheid Kinderopvang

 

Tiengemetenstraat 6
5628 KM Eindhoven


Tel: 040 - 842 77 43

Info@imkk.nl