Google Analytics voor kinderopvangorganisaties

Iedereen weet: meten is weten. Een statistiekprogramma als Google Analytics stelt uw organisatie in staat om te zien hoe mensen uw website gebruiken en of uw gekozen doelen worden gehaald.

 

Met Google Analytics kunt u zien via welke kanalen mensen op uw website zijn gekomen, op welke pagina’s ze binnen komen en welke acties ze vervolgens uitvoeren. Deze informatie kunt u vervolgens gebruiken om uw (online) marketingstrategie op aan te passen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo weet u meteen of een advertentiecampagne een succes was, hoeveel mensen er vanuit uw nieuwsbrief doorgeklikt hebben en hoe vaak er contact opgenomen wordt door mensen die een pagina van een vestiging hebben bezocht.

 

Maar het is ook handig om te weten hoeveel mensen een mobiele telefoon gebruiken om uw website te bezoeken en hoe gebruiksvriendelijk deze website dan is. Valt het op dat weinig mensen op mobiel uw gekozen doelen behalen? Dan is het van belang te gaan kijken hoe dat komt.

 

Of maak eens een analyse van de bouncepercentages van uw websitebezoekers. Welke pagina’s worden bezocht maar zorgen ervoor dat mensen niet doorklikken op uw website maar meteen weer de website verlaten? Ga met deze pagina’s aan de slag om ze beter aan te laten sluiten bij de verwachtingen van de websitebezoeker.

 

Wilt u meer gaan doen metuw data en kunt u hulp gebruiken? Neem contact met ons op en wij kijken samen hoe wij meer uit uw' Google Analytics'-data kunnen halen!

Speel optimaal
in op de kansen die het

aankoopproces in de kinderopvang biedt

Instituut Marketing &
Klantgerichtheid Kinderopvang

 

Tiengemetenstraat 6
5628 KM Eindhoven


Tel: 040 - 842 77 43

Info@imkk.nl