Conversie-optimalisatie voor de kinderopvang
Hoe maakt u beslissingen hoe uw website ingericht wordt, op gevoel of op basis van data? Vaak denken wij te weten hoe een website opgezet moet worden, maar denken we te veel vanuit ons eigen bedrijf en niet vanuit de klant.
Wat is conversie-optimalisatie?
In het kort komt conversieoptimalisatie, of in het Engels conversion rate optimization (CRO), er op neer dat je er voor zorgt dat een websitebezoeker een klant wordt. Je wilt het klanten zo makkelijk mogelijk maken om te vinden wat ze zoeken en iets bij je te bestellen of meer informatie aan te vragen.
​
Wanneer websitebezoekers iets niet gemakkelijk kunnen vinden zorgt dit voor irritatie en zal iemand snel de website verlaten. Ook is dit een signaal voor zoekmachines om uw website lager te beoordelen, wat weer slecht voor uw SEO is.
​
Zorg dus dat uw website overzichtelijk is en dat mensen gemakkelijk de informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
Wat valt er onder conversie-optimalisatie?
-
Website-review
In een analyse kijken wij naar verbeterpunten voor het indelen van uw website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan advies waar u bepaalde elementen wel of niet moet plaatsen zodat uw website zo goed mogelijk voldoet aan de verwachtingen die websitebezoekers tegenwoordig hebben.
-
A/B testen
Met behulp van splittests kan er gekeken worden naar wat juist wel of niet werkt. Welke wijzigingen zorgen ervoor dat uw conversie en dus omzet wordt verhoogd?
-
Hotjar analyse
Met analysetools zoals Hotjar is het mogelijk om het gedrag van websitebezoekers te analyseren. Hotjar maakt opnames en heatmaps van de websitebezoekers. Gebruiken ze uw website wel zoals u verwacht had?
-
'Customer journey'-onderzoek
Om te snappen hoe uw klanten zich online oriënteren en waar u aanwezig dient te zijn is het in kaart brengen van de customer journey (de 'klantreis') uitermate geschikt.
Wilt u weten hoe u met Conversie-optimalisatie kunt beginnen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie!